- Starten met dobby
- dobby installeren
- Toegang tot dobby
- Gebouwen opstarten en beheren in dobby
- Een account aanmaken
- Platformen
- Meldingen
- Digitaal vergaderen
- Enquêtes
- Huurders beheren
- Documenten
- Communicatie
- Documenten
- Nieuws
- Digitaal vergaderen
- De algemene vergadering aanmaken
- Mede-eigenaars oproepen om dobby te activeren en gebruiken voor de algemene vergadering
- De algemene vergadering starten als syndicus
- Aanwezigheden registreren tijdens de algemene vergadering
- Volmachten beheren tijdens de algemene vergadering
- Agendapunten doorlopen tijdens de algemene vergadering
- Stemmingen organiseren tijdens de algemene vergadering
- Een stempunt unaniem laten stemmen tijdens de algemene vergadering als beheerder
- Een stempunt overslaan tijdens de algemene vergadering als syndicus
- De notulen afwerken en het proces-verbaal genereren
- De algemene vergadering afsluiten en bewaren
- Enquêtes
Syndesk voorbereiden en instellen voor dobby
Goed begonnen, is half gewonnen. Zo ook bij dobby. Ben je syndicus en gebruik je Syndesk als software voor gebouwbeheer? Neem hieronder enkele tips door om Syndesk voor te bereiden en te genieten van tiptop ondersteuning door jouw digitale assistent dobby.
Basisinstellingen in Syndesk
Jouw kantoor in Syndesk
Navigeer in Syndesk naar jouw ‘Algemene instellingen’. Daar vind je onder de eerste tab ‘Jouw kantoor’. Dit is de plek om alle gegevens van jouw syndicuskantoor in te vullen. Wijzigt er later iets? Hier kun je altijd jouw informatie actualiseren.
Jouw facturatie in Syndesk
Onder hetzelfde tabblad ‘Jouw kantoor’ vind je in de rechterkolom ‘dobby-facturaties’. Hier vul je het e-mailadres in van de persoon die de jaarlijkse dobby-facturen verwerkt. Dit kan je eigen e-mailadres zijn of de facturatiemailbox van je kantoor. Kies daarbij ook uit ‘Aan de VME’ of ‘Aan syndicus’ om aan te geven op welke naam de jaarfactuur komt te staan.
Jouw communicatie via dobby
Klik onder ‘Algemene instellingen’ op het tweede tabblad ‘dobby’ om jouw eerste briefwisseling met mede-eigenaars in te stellen. Een welkomstbrief én een e-mail? Zeker! Je stelt ze allebei eenvoudig op in je eigen woorden. Zo ben je er zeker van dat elke verstuurde uitnodiging alle praktische tips omvat en strookt met jouw eigen communicatiestijl.
Basisinstellingen per gebouw
dobby centraliseert alle informatie van je gebouw. Als syndicus moet je alle nodige info slechts één keer correct ingeven. Klik onder ‘Gebouwen’ op de naam van het gebouw en maak gebruik van de eerste tab ‘Dossier’ om onder basisbeheer de 15 dagenperiode voor de algemene vergadering in te geven.
Via het derde tabblad ‘Kavels’ duid je eenvoudig per kavel het bijhorende kaveltype aan, bijvoorbeeld appartement, berging of parkeerplaats. Enkel dankzij jouw volledige input kan de telling correct gebeuren.